Čtvrtek 13.07.2006

<< předchozí den následující >>

Ráno jsme po sbalení vyrazili na autobus, který nás zavezl zpět do města, protože pěšky se nám už šlapat nechtělo. Cena navíc byla poměrně příznivá, lidových 14 SEK. Prošli jsme si město i s batohy, protože se nám nechtělo platit za úschovnu. Växjö jsme prošli relativně rychle, protože tady bylo celkem mrtvo a ve městě moc zajímavostí nebylo. Vrátili jsme se proto na nádraží, kde jsme počkali na vlak do Kalmaru za 98 SEK. Přijel vlak, kterým jsme tady už jednou jeli, takže jsme se těšili na pohodlí a já jsem si při této příležitosti dobil telefon. Po hodinové jízdě (a to byla vzdálenost okolo 130 km!) jsme vystoupili v přímořském Kalmaru, kde i železnice končila. Hned po výstupu jsme šli koupit lístek na autobus do Karlskrony, kam jsme chtěli pokračovat další den. Jízdenka nás přišla na pohodových 66 SEK. Chtěli jsme si schovat věci do skříňky na nádraží, ale polovina byla obsazená a druhá polovina vypadala nefunkční a my nechtěli riskovat další ztracené peníze. Šli jsme tedy do blízké turistické kanceláře a doufali, že si budeme věci moct schovat zde. Slečna na informacích nám ale sdělila, že batohy neschovávají a poslala nás do hotelu na náměstí. Z toho jsme trochu nechápali, protože jsme si nedovedli představit, jak naklušeme do hotelu s batohy a zvesela jim řekneme náš požadavek. Šli jsme to ale vyzkoušet. Slečna na recepci nás mile přivítala, pozorně nás vyslechla a pak nám sdělila kód k zámku do uschovávací místnosti, že si tam ty batohy můžeme nechat. Na náš dotaz, kolik to bude stát, jenom mávla rukou, že je to v pohodě a že si to můžeme vyzvednout kdykoli, kdy budeme potřebovat. Moc jsme děkovali, protože jsme byli strašně spokojení, a vyrazili jsme na obhlídku města, které bylo celkem hezké a nacházela se zde spousta zajímavostí, jako například zámek, věž, náměstí, slečny, a tak podobně. Večer jsme si vyzvedli věci z úschovny v hotelu a šli na předem vytipované místo ke stanování, které se nacházelo jen pár metrů od Baltského moře, na druhou stranu jsme měli krásný výhled na místní zámek a také na hřbitov, který máme opět nedaleko. Večer při západu slunce to u moře byla strašná romantika, akorát nám chyběly holky, což byl dost zásadní problém. Ještě jsme strávili chvíli venku a pak šli lehnout.

Tip dne

Uschovat si batohy v hotelu.